ALGEMENE VOORWAARDEN

1.Algemene informatie over falinas.nl

  1. 1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bezoekers en aankopen van falinas.nl en Falinas ApS, CVR-reg.nr. 41331380 - hierna "Falinas" genoemd - waarin ook de abonnementsvoorwaarden voor het lidmaatschap zijn opgenomen.

  2. 1.2 Falinas biedt leden de mogelijkheid om deel te nemen aan haar beloningenprogramma. Om een Falinas VIP-lid te worden, koopt u eenvoudigweg een Falinas-product op deze site of via een toepasselijke dienst en u wordt automatisch ingeschreven in het Falinas VIP-lidmaatschapsprogramma (met inbegrip van de elke 14 dagen, automatische aankoopfunctie). Als Falinas VIP-lid sturen onze experts u elke maand een op maat gemaakte aanbieding. U ontvangt ook e-mails, nieuwsbrieven, speciale aanbiedingen en andere updates om uw winkelervaring te maximaliseren. Als Falinas VIP-lid geniet u van de exclusieve VIP-lidmaatschapsprijzen en speciale aanbiedingen. U kunt uw Falinas-lidmaatschap op elk moment opzeggen in uw account, een e-mail te schrijven of te bellen met een van onze medewerkers van de klantenservice op het opgegeven telefoonnummer.

  3. 1.3 Uw account weerspiegelt het saldo van de VIP-lidmaatschapspunten. Een Falinas-punt kan op elk moment worden besteed. Het bedrag aan punten dat u ontvangt is gelijk aan de VIP-kosten, gebaseerd op de EUR-valuta (1 EUR = 1 punt). Een Falinas-punt vervalt na 30 dagen.

  4. 1.4 Door het accepteren van onze algemene voorwaarden wordt u automatisch geabonneerd op sms- en e-mailberichten over uw bestellingen, persoonlijke voorkeuren en activiteiten met betrekking tot Falinas. U kunt deze meldingen op elk moment opzeggen door naar uw "Mijn account"-pagina op de Falinas-website te gaan of door contact op te nemen met onze klantenservice.

2. Cookies en persoonlijke gegevens

  1. 2.1 Falinas maakt gebruik van cookies en cookies van derden.

  2. 2.2 Een cookie is een tekstbestand dat het mogelijk maakt om informatie op te slaan of toegang te krijgen tot gegevens die zijn opgeslagen op de computer, tablet, smartphone, eindapparatuur en dergelijke, met als doel gegevens over de Klant te verkrijgen. De gegevens die door middel van cookies worden verzameld, worden gebruikt om het gedrag van de klant op de website te analyseren en om de klant een optimale ervaring te geven. Verder worden cookies toegepast binnen marketing.

  3. 2.3 Falinas verzamelt de nodige cookies, preferentiële cookies, operationele en optimaliseringscookies en cookies voor gerichte reclame.

    1. 2.3.1 Voor de werking van bepaalde functies op de website zijn noodzakelijke cookies nodig.

    2. 2.3.2 Preferentiële cookies worden verzameld ter ondersteuning van de door de klant gemaakte instellingen, zoals bijv. login-instellingen.

    3. 2.3.3 Operationele en optimaliseringscookies worden verzameld met als doel het toevoegen van klantfeedback en voor webanalyses bestaande uit het gedrag van de klant, zoekprocessen op de website en dergelijke, met als doel het optimaliseren van de website.

    4. 2.3.4 Cookies voor gerichte reclame worden gebruikt om het surfgedrag en de online activiteiten van de klant te volgen. Dergelijke informatie wordt gebruikt om individueel aangepaste inhoud te kunnen tonen.

  4. 2.4 Als Falinas een link ter beschikking stelt naar de website van een derde partij, kan de website van die derde partij ook cookies verzamelen. Falinas raadt de klant aan om navraag te doen naar het cookiebeleid van een derde partij.

3. Voordelen VIP-lidmaatschap VIP-prijzen

  1. 3.1 Falinas biedt leden de mogelijkheid om deel te nemen aan haar beloningenprogramma. Om een Falinas VIP-lid te worden, koopt u eenvoudigweg een Falinas-product op deze site of via een toepasselijke dienst en u wordt automatisch ingeschreven in het Falinas VIP-lidmaatschapsprogramma (met inbegrip van de elke 14 dagen, automatische aankoopfunctie). Als Falinas VIP-lid sturen onze experts u elke maand een op maat gemaakte aanbieding. U ontvangt ook e-mails, nieuwsbrieven, speciale aanbiedingen en andere updates om uw winkelervaring te maximaliseren. Als Falinas VIP-lid geniet u van de exclusieve VIP-lidmaatschapsprijzen en speciale aanbiedingen. U kunt uw Falinas-lidmaatschap op elk moment opzeggen in uw account, een e-mail te schrijven of te bellen met een van onze medewerkers van de klantenservice op het opgegeven telefoonnummer.

  2. 3.2 Uw account weerspiegelt het saldo van de VIP-lidmaatschapspunten. Een Falinas-punt kan op elk moment worden besteed. Het bedrag aan punten dat u ontvangt is gelijk aan de VIP-kosten, gebaseerd op de EUR-valuta (1 EUR = 1 punt). Een Falinas-punt vervalt na 30 dagen.

  3. 3.3 Cadeaubonnen functioneren bijna identiek aan de lidmaatschapspunten. Cadeaubonnen zijn vooruitbetaalde promotiecertificaten die in het kader van het lidmaatschapsprogramma aan de leden worden verstrekt. Ze kunnen door u worden gebruikt voor de aankoop van producten of diensten die op deze site worden aangeboden. Cadeaubonnen zijn vrij overdraagbaar en kunnen ook gedeeltelijk worden gebruikt bij meerdere aankopen op deze site of de Falinas-diensten.

  4. 3.4 Cadeaubonnen vervallen 3 dagen na de uitgiftedatum. However, if you cancel the membership during your initial period, the gift card will be inaccessible on your account.

  5. 3.5 De klant is verantwoordelijk voor de juistheid en actualisering van zijn accountgegevens.

  6. 3.6 De maandelijkse ledenprijs bedraagt €4.45 voor STARTER_MINI, €8.90 voor STARTER, €19.95 voor BASIC, €31.90 voor PRIME, €47.00 voor VIP, €55.90 voor GOLD, inclusief btw, die elke maand op de creditcard van de klant wordt opgenomen, dit alles afhankelijk van de keuze van het pakket door de klant. Falinas biedt soms speciale welkomstaanbiedingen, waarbij de introductieperiode meestal tussen de 3 en 30 dagen ligt. Uw abonnementsprijs elke 14 dagen kan na aanmelding worden verlaagd naar een ander prijsmodel als automatische service. Als deze wijziging zich voordoet, zullen uw bonnen de nieuwe abonnementsprijs weerspiegelen.

  7. 3.7 Indien de Klant zijn lidmaatschap wenst te beëindigen, kan hij dit met onmiddellijke ingang doen. De opzegging moet schriftelijk worden meegedeeld aan het in artikel 10 vermelde e-mailadres of via de account van de Klant onder "Mijn account". Gebruik de functie "Lidmaatschap opzeggen". Credits worden niet terugbetaald. Zodra een gebruiker een verzoek tot annulering indient, zijn er twee opties beschikbaar:

    • - Gebruikers kunnen het lidmaatschap dienst te annuleren zonder extra kosten als het huidige lidmaatschap plan wordt gehouden voor een verlengde periode van dertig (30) dagen vanaf de datum van het verzoek, of
    • - Gebruikers kunnen de lidmaatschapsservice met onmiddellijke ingang annuleren door een vergoeding te betalen van 6.95 EUR.

  8. 3.8 Indien de klant zijn account opnieuw activeert, is de in artikel 3.5 genoemde introductieperiode niet van toepassing, en verder geldt in dat geval het herroepingsrecht volgens artikel 18 van de Deense wet op de consumentencontracten niet voor het lidmaatschap.

  9. 3.9 Memberships with an eventual introductory period must be cancelled before the end of the limited period, In the event that the membership is not cancelled before the limited period then the membership will be converted into full membership at the stipulated regular price and automatic charges will apply.

4. Prijzen, betaling en orderbevestiging

  1. 4.1 The prices for the products are those specified on the website on the date of the order and are inclusive of VAT, taxes, dues, and fees, but exclusive of transport costs.

  2. 4.2 The prices specified for each product vary depending on the Customer's status (Normal price for Customers without a membership, VIP price for first purchases as a VIP member, and VIP price for recurrent purchases as a VIP member).

  3. 4.3 The European price guarantee offered on falinas.nl is associated with the VIP prices for first purchases as a VIP member. The European markets to be taken into consideration are the 27 member states of the European Union, together with Iceland, Norway, Switzerland, and the United Kingdom. The European price guarantee does not take into consideration external prices resulting from temporary offers or campaigns. In order to be entitled to compensation for the price difference, the Customer needs to document the difference by the time of the purchase or the following days, as well as report the price difference to our Customer Support within 7 days upon the purchase. In order to prove the price difference, our Customer Support should be able to access the external price through a valid online link.

  4. 4.4 The prices and descriptions of products are subject to typographic errors on the part of falinas.nl.

  5. 4.5 Orders for products described as license keys are limited to the purchase of one (1) activation key per user account.

  6. 4.6 Falinas, in its sole discretion, will establish the available stock for the products based on availability and may vary as it deems appropriate.

  7. 4.7 The Customer may pay by VISA, MasterCard or Direct Debit.

  8. 4.8 When payment has been effected, the amount is withdrawn from the Customer's payment method and the Customer will within a reasonable time receive written confirmation of the purchase by email, including these Terms and Conditions as an integrated part.

  9. 4.9 Falinas will only issue receipts once the purchase has been completed and will contain the information registered by the customer on the Falinas account.

5. Annuleringsrecht

  1. 5.1 The Customer is entitled to regret his/her purchase under section 18(1) of the European Act on Consumer Contracts. If the Customer wishes to exercise his/her cancellation right, the Customer must give notice thereof to falinas.nl within 14 days upon receipt of the product.

  2. 5.2 The Customers can always cancel their current membership, there is no binding period. Termination can take place via the self-service area on falinas.nl or by contacting customer support.

  3. 5.3 The Customer is liable for any diminution in the value of the product if the commencement of use thereof exceeds any handling required for determining the nature and features of the product and in the course of testing the product. The cancellation right hereunder remains in force, provided, however, falinas.nl is entitled to set off any such diminution in value against the refund amount.

  4. 5.4 The purchase price shall be refunded to the Customer’s payment method no later than 14 days after the date when the Customer has given notice of the withdrawal of the purchase. However, falinas.nl reserves the right to withhold the purchase price refund of the products until the products have been returned and received, or until the Customer has submitted the appropriate documentation for their return.

  5. 5.5 Once the order has been dispatched, falinas.nl reserves the right to refuse a request for cancellation. Notwithstanding, If the customer still wishes to cancel the order, the customer shall refuse the shipment at the delivery stage.

6. Levering

  1. 6.1 The time of delivery is stated under the individual products on the website. If not otherwise stated, the time of delivery will be approx. 2-7 working days.

  2. 6.2 All products are sent by an acknowledged carrier for delivery at the address indicated in the order.

  3. 6.3 Delivery of the product is considered effected when the product has come into possession of the Customer.

  4. 6.4 In case of a package is undelivered, the Customer is responsible for contacting falinas.nl Customer Support within 30 days from the purchase date.

  5. 6.5 In case of a missing product, the Customer is responsible for contacting falinas.nl Customer Support within 24 to 72 hours after receiving it as indicated in clauses 8.2 and 8.3.

  6. 6.6 Falinas ApS has the right to subcontract third-party suppliers to provide the transportation services required hereunder to other carriers, provided any such carrier shall be reasonably acceptable to the shipper and qualified to perform the required transportation services. All subcontractors appointed by the carrier shall be subject to the terms and conditions set forth herein. In no event shall the carrier subcontract any of its transportation logistics services, including its services as a transportation services broker.

  7. 6.7 The direct expenses incurred in connection in case the Customer fails to collect the product in due time are payable by the customer. The Customer carries the risk in case of accidental loss of or damage to the product during return thereof.

  8. 6.8 In case of any returns of products please review please refer to the return policy.

7. Veiligheid en persoonlijke gegevens

  1. 7.1 Falinas ApS requires existing framework agreements with one or more companies with which Falinas ApS cooperates to deliver services (hereinafter: Contractual Companies).

  2. 7.2 Falinas ApS maintains existing framework agreements with one or more transport companies with which Falinas ApS cooperates (hereinafter: Contractual Companies).

  3. 7.3 Falinas ApS commissions the transport company selected according to clause 6.5 of these Terms and Conditions.

  4. 7.4. Falinas ApS is a direct seller and does not provide additional services to third parties in case of resale.

8. Recht om schadevergoeding te eisen voor producten met gebreken

  1. 8.1 The Customer is obliged to provide the Company and the carriers with all information required to complete the customs formalities and to provide the necessary documents through our email [email protected]

  2. 8.2 The Customer must inspect the Goods on received and submit a claim within (24 to 72 hours) from the delivery in order to investigate the case. The customer must inform of any alleged defects, shortage in quantity or damage, including but not limited to products with visible functionality, casing or packaging damage, wrong product, or missing product.

  3. 8.3 In order for the complaint to be deemed valid the customer has to provide a photograph indicating the missing piece(s) on the image of the product; a Photograph of the opened box, where the protective seal can be seen; a Photograph of the label attached from the courier; a Photograph of the visible damage or mistaken product; Image of the list of products with stamps; image of the EAN code; A video is also accepted in these cases, as long as all the previous required information is clearly captured and easy to view. If the customer fails to comply with these provisions, the Goods shall be deemed conclusively to be in accordance with the Contract and free from any defect or damage which would be apparent on a reasonable examination of them.

  4. 8.4 Where a defect would not have been apparent on a reasonable examination under clause 8.2, the customer shall notify the Company as soon as reasonably possible when the defect becomes apparent; and the customer shall provide all information and assistance required by the Company to investigate any suspected defect and, if required, permits the Company to inspect the Goods concerned at any premises where the same are located.

  5. 8.5 The Customer is not permitted to return the product COD or by means of a parcels office. When a return of a product is been made by a customer with a Non-Member account additional transport costs may apply. If the return of the product is been made by a customer enrolled in the VIP members club, the transport cost will be covered by falinas.nl. In any case, the products must specify the sender’s name, and address and be marked “complaint”. Products shall be marked “return” if the return of the product is due to the exercise of the cancellation right.

  6. 8.6 Further details of the Company’s returns policy will be communicated to the customer on a regular basis.

9. Beperking van aansprakelijkheid

  1. 9.1 Falinas Customers are entitled to a refund within 14 days from the day of purchase. If the purchase is a membership service with a recurring charge, then the users have the right to cancel the service and all future charges by following the instructions given in the message sent after the purchase. To the extent permitted by law, if we find that a notice of cancellation has been given in bad faith or in an illegitimate attempt to avoid payment for Services or credits or goods that have been received and enjoyed, we reserve our right to reject Customer’s Refund request.

  2. 9.2 Refunds can be claimed by using our email address [email protected] Refund depends on case to case. Please note, the Refunded amounts in some cases may differ from the paid amount due to currency exchanges and third-party fees, and we shall not be responsible for the differences caused by such rates or fees.

  3. 9.3 If a refund claim has been assessed by us as due for Customers that have used falinas.nl credits as a Payment Method, the refund will be processed as credits to the same account.

  4. 9.4 If a refund claim has been assessed by us as due for Customers that have used a mixed Payment, including falinas.nl credits and debit/credit card or direct debit, the refund will be processed corresponding to the equivalent of the portion paid from each payment method selected.

  5. 9.5 If a refund claim has been assessed by us as due for Customers that have selected Direct Debit as a Payment Method, the refund will be processed to the selected bank account, Ten (10) business days after the payment has been confirmed by the issuing bank.

  6. 9.6 If a refund claim has been assessed by us as due for Customers that have used credit/debit cards as a Payment Method, it will be processed and credited back to the original payment method selected.

  7. 9.7 Refunds request coming from orders rejected by the customers at the delivery stage as stated in clause 5.5, will be issued once the order has reached the logistics warehouse of origin and has passed the quality inspection.

  8. 9.8 When the shipment has not been successfully delivered to the customer for any logistical reasons caused by falinas.nl, the customer shall submit a claim to falinas.nl and after evaluating the request shall process the refund to the original payment method if the claim has been assessed by us as due.

10. Contactgegevens

  1. 10.1

    1. Falinas ApS
      Vesterå 15

      9000 Aalborg
      CVR reg.no. 41331380

      Email: [email protected]

11. Right to claim compensation for defective products

  1. 11.1 The Customer has two years right to claim compensation for defective and non-conforming products after the products have been delivered in accordance with Directive 85/374/EEC.

  2. 11.2 If the Customer wishes to invoke a defect, it must notify falinas.nl in writing within a reasonable time after the Customer has become aware of the defect.

  3. 11.3 Notwithstanding the remedies for defective products in accordance with Directive 85/374/EEC. Falinas reserves the right to remedy defects, including the right to repair and replace products.

  4. 11.4 Any notice of defect must be notified by contacting [email protected]

Overige

De voorwaarden van deze overeenkomst kunnen door Falinas.nl worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving aan de gebruiker. Falinas.nl behoudt zich het recht voor om eventuele grammaticale of spelfouten in de overeenkomst op te nemen.

Toepasselijk recht en jurisdictie

Deze algemene voorwaarden vallen onder de wetgeving van Denemarken en zullen worden geïnterpreteerd in overeenstemming met de Deense rechtbanken. De Deense rechtbanken zijn exclusief bevoegd om alle vorderingen of geschillen te beslechten die uit of in verband met deze voorwaarden kunnen ontstaan.

Met vriendelijke groet,

Falinas ApS