ALGEMENE VOORWAARDEN

1.Algemene informatie over falinas.nl

  1. 1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bezoekers en aankopen van falinas.nl en Falinas ApS, CVR-reg.nr. 41331380 - hierna "Falinas" genoemd - waarin ook de abonnementsvoorwaarden voor het lidmaatschap zijn opgenomen.

  2. 1.2 Falinas biedt leden de mogelijkheid om deel te nemen aan haar beloningenprogramma. Om een Falinas VIP-lid te worden, koopt u eenvoudigweg een Falinas-product op deze site of via een toepasselijke dienst en u wordt automatisch ingeschreven in het Falinas VIP-lidmaatschapsprogramma (met inbegrip van de elke 14 dagen, automatische aankoopfunctie). Als Falinas VIP-lid sturen onze experts u elke maand een op maat gemaakte aanbieding. U ontvangt ook e-mails, nieuwsbrieven, speciale aanbiedingen en andere updates om uw winkelervaring te maximaliseren. Als Falinas VIP-lid geniet u van de exclusieve VIP-lidmaatschapsprijzen en speciale aanbiedingen. U kunt uw Falinas-lidmaatschap op elk moment opzeggen in uw account, een e-mail te schrijven of te bellen met een van onze medewerkers van de klantenservice op het opgegeven telefoonnummer.

  3. 1.3 Uw account weerspiegelt het saldo van de VIP-lidmaatschapspunten. Een Falinas-punt kan op elk moment worden besteed. Het bedrag aan punten dat u ontvangt is gelijk aan de VIP-kosten, gebaseerd op de EUR-valuta (1 EUR = 1 punt). Een Falinas-punt vervalt na 30 dagen.

  4. 1.4 Door het accepteren van onze algemene voorwaarden wordt u automatisch geabonneerd op sms- en e-mailberichten over uw bestellingen, persoonlijke voorkeuren en activiteiten met betrekking tot Falinas. U kunt deze meldingen op elk moment opzeggen door naar uw "Mijn account"-pagina op de Falinas-website te gaan of door contact op te nemen met onze klantenservice.

2. Cookies en persoonlijke gegevens

  1. 2.1 Falinas maakt gebruik van cookies en cookies van derden.

  2. 2.2 Een cookie is een tekstbestand dat het mogelijk maakt om informatie op te slaan of toegang te krijgen tot gegevens die zijn opgeslagen op de computer, tablet, smartphone, eindapparatuur en dergelijke, met als doel gegevens over de Klant te verkrijgen. De gegevens die door middel van cookies worden verzameld, worden gebruikt om het gedrag van de klant op de website te analyseren en om de klant een optimale ervaring te geven. Verder worden cookies toegepast binnen marketing.

  3. 2.3 Falinas verzamelt de nodige cookies, preferentiële cookies, operationele en optimaliseringscookies en cookies voor gerichte reclame.

    1. 2.3.1 Voor de werking van bepaalde functies op de website zijn noodzakelijke cookies nodig.

    2. 2.3.2 Preferentiële cookies worden verzameld ter ondersteuning van de door de klant gemaakte instellingen, zoals bijv. login-instellingen.

    3. 2.3.3 Operationele en optimaliseringscookies worden verzameld met als doel het toevoegen van klantfeedback en voor webanalyses bestaande uit het gedrag van de klant, zoekprocessen op de website en dergelijke, met als doel het optimaliseren van de website.

  4. 2.4 Als Falinas een link ter beschikking stelt naar de website van een derde partij, kan de website van die derde partij ook cookies verzamelen. Falinas raadt de klant aan om navraag te doen naar het cookiebeleid van een derde partij.

3. Voordelen VIP-lidmaatschap VIP-prijzen

  1. 3.1 Falinas biedt leden de mogelijkheid om deel te nemen aan haar beloningenprogramma. Om een Falinas VIP-lid te worden, koopt u eenvoudigweg een Falinas-product op deze site of via een toepasselijke dienst en u wordt automatisch ingeschreven in het Falinas VIP-lidmaatschapsprogramma (met inbegrip van de elke 14 dagen, automatische aankoopfunctie). Als Falinas VIP-lid sturen onze experts u elke maand een op maat gemaakte aanbieding. U ontvangt ook e-mails, nieuwsbrieven, speciale aanbiedingen en andere updates om uw winkelervaring te maximaliseren. Als Falinas VIP-lid geniet u van de exclusieve VIP-lidmaatschapsprijzen en speciale aanbiedingen. U kunt uw Falinas-lidmaatschap op elk moment opzeggen in uw account, een e-mail te schrijven of te bellen met een van onze medewerkers van de klantenservice op het opgegeven telefoonnummer.

  2. 3.2 Uw account weerspiegelt het saldo van de VIP-lidmaatschapspunten. Een Falinas-punt kan op elk moment worden besteed. Het bedrag aan punten dat u ontvangt is gelijk aan de VIP-kosten, gebaseerd op de EUR-valuta (1 EUR = 1 punt). Een Falinas-punt vervalt na 30 dagen.

  3. 3.3 Cadeaubonnen functioneren bijna identiek aan de lidmaatschapspunten. Cadeaubonnen zijn vooruitbetaalde promotiecertificaten die in het kader van het lidmaatschapsprogramma aan de leden worden verstrekt. Ze kunnen door u worden gebruikt voor de aankoop van producten of diensten die op deze site worden aangeboden. Cadeaubonnen zijn vrij overdraagbaar en kunnen ook gedeeltelijk worden gebruikt bij meerdere aankopen op deze site of de Falinas-diensten. Cadeaubonnen vervallen 3 dagen na de uitgiftedatum.

  4. 3.4 De klant is verantwoordelijk voor de juistheid en actualisering van zijn accountgegevens.

  5. 3.5 De maandelijkse ledenprijs bedraagt €4.45 voor STARTER_MINI, €8.90 voor STARTER, €19.95 voor BASIC, €31.90 voor PRIME, €47.00 voor VIP, €55.90 voor GOLD, inclusief btw, die elke maand op de creditcard van de klant wordt opgenomen, dit alles afhankelijk van de keuze van het pakket door de klant. Falinas biedt soms speciale welkomstaanbiedingen, waarbij de introductieperiode meestal tussen de 3 en 30 dagen ligt. Uw abonnementsprijs elke 14 dagen kan na aanmelding worden verlaagd naar een ander prijsmodel als automatische service. Als deze wijziging zich voordoet, zullen uw bonnen de nieuwe abonnementsprijs weerspiegelen.

  6. 3.6 Indien de Klant zijn lidmaatschap wenst te beëindigen, kan hij dit met onmiddellijke ingang doen. De opzegging moet schriftelijk worden meegedeeld aan het in artikel 10 vermelde e-mailadres of via de account van de Klant onder "Mijn account". Gebruik de functie "Lidmaatschap opzeggen". Credits worden niet terugbetaald. Zodra een gebruiker een verzoek tot annulering indient, zijn er twee opties beschikbaar:

    • - Gebruikers kunnen het lidmaatschap dienst te annuleren zonder extra kosten als het huidige lidmaatschap plan wordt gehouden voor een verlengde periode van dertig (30) dagen vanaf de datum van het verzoek, of
    • - Gebruikers kunnen de lidmaatschapsservice met onmiddellijke ingang annuleren door een vergoeding te betalen van 6.95 EUR.

  7. 3.7 Indien de klant zijn account opnieuw activeert, is de in artikel 3.5 genoemde introductieperiode niet van toepassing, en verder geldt in dat geval het herroepingsrecht volgens artikel 18 van de Deense wet op de consumentencontracten niet voor het lidmaatschap.

4. Prijzen, betaling en orderbevestiging

  1. 4.1 De prijzen voor de producten zijn de prijzen die op de website staan vermeld op de datum van de bestelling en zijn inclusief btw, belastingen, heffingen en vergoedingen, maar exclusief verzendkosten.

  2. 4.2 De prijzen die voor elk product worden vermeld, zijn afhankelijk van de status van de klant (normale prijs voor klanten zonder lidmaatschap, VIP-prijs voor eerste aankopen als VIP-lid, en VIP-prijs voor terugkerende aankopen als VIP-lid).

  3. 4.3 De Europese, door Falinas geboden prijsgarantie is verbonden aan de VIP-prijzen voor eerste aankopen als VIP-lid. De Europese markten die in aanmerking komen zijn de 27 lidstaten van de Europese Unie, en tevens IJsland, Noorwegen, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. De Europese prijsgarantie houdt geen rekening met externe prijzen die het resultaat zijn van tijdelijke aanbiedingen of campagnes. Om recht te hebben op compensatie voor een prijsverschil, dient de Klant het verschil te documenteren op het moment van de aankoop of tijdens de daarop volgende dagen, en dit prijsverschil binnen 7 dagen vanaf de aankoop aan te geven bij onze Klantondersteuning. Onze Klantondersteuning moet, om het prijsverschil te kunnen bewijzen, toegang hebben tot de externe prijs via een geldige koppeling online.

  4. 4.4 De prijzen en beschrijvingen van de producten zijn onder voorbehoud van typfouten van Falinas.

  5. 4.5 De Klant kan betalen met VISA, MasterCard, of Automatische Incasso.

  6. 4.6 Wanneer de betaling is verricht, ontvangt de klant binnen een redelijke termijn een schriftelijke bevestiging van de aankoop per e-mail, waarin deze algemene voorwaarden als integraal onderdeel zijn opgenomen.

  7. 4.7 Het bedrag wordt pas van de creditcard van de klant afgeschreven nadat het product vanuit de vestiging van Falinas is verzonden.

5. Annuleringsrecht

  1. 5.1 De klant heeft het recht om de aankoop te annuleren op grond van artikel 18, lid 1, van de Europese wet op de consumentenovereenkomsten. Indien de klant gebruik wenst te maken van zijn annuleringsrecht, dient hij dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan Falinas kenbaar te maken.

  2. 5.2 U kunt uw huidige abonnement altijd opzeggen, er is geen bindende termijn. Beëindiging kan plaatsvinden via het selfservice-gebied op Falinas. Let op: als u uw Premium lidmaatschap niet voor het einde van een eventuele introductieperiode opzegt, dan wordt uw introductieperiode automatisch omgezet in een lidmaatschap tegen de normale prijs.

  3. 5.3 Het product dient uiterlijk 14 dagen na de datum waarop de klant Falinas in kennis heeft gesteld van de wens van de klant om gebruik te maken van het herroepingsrecht, te worden geretourneerd op het in artikel 10 genoemde adres.

  4. 5.4 De directe kosten voor het retourneren van het product zijn voor rekening van de klant - dit geldt ook als de klant het product niet tijdig afhaalt. De klant draagt het risico in geval van onopzettelijk verlies of beschadiging van het product tijdens de terugzending ervan.

  5. 5.5 Het is de klant niet toegestaan het product onder rembours of via een pakketkantoor te retourneren. Geretourneerde producten moeten worden verzonden naar het in artikel 10 vermelde adres. Het product moet de naam en het adres van de afzender vermelden en voorzien zijn van de vermelding "retour" indien de retourzending van het product het gevolg is van de uitoefening van het herroepingsrecht, of voorzien zijn van de vermelding "vervanging" indien een vervanging van het product wordt gevraagd.

  6. 5.6 De klant is aansprakelijk voor elke waardevermindering van het product als de aanvang van het gebruik ervan de handelingen die nodig zijn voor het bepalen van de aard en kenmerken van het product en tijdens het testen van het product is overschreden. Het annuleringsrecht hieronder blijft van kracht, mits Falinas het recht heeft om een dergelijke waardevermindering in het restitutiebedrag te verrekenen.

  7. 5.7 Het aankoopbedrag wordt uiterlijk 14 dagen na de datum waarop de klant zijn wens tot annulering heeft laten blijken, teruggestort op de rekening van de klant. Falinas behoudt zich echter het recht voor om de aankoopprijs van de producten in te houden, totdat deze zijn geretourneerd en ontvangen, of totdat de klant de juiste documentatie voor de retourzending heeft overlegd.

6. Levering

  1. 6.1 Het tijdstip van levering staat vermeld bij de afzonderlijke producten op de website. Indien niet anders vermeld, bedraagt de levertijd ca. 2-7 werkdagen.

  2. 6.2 Alle producten worden door een erkende vervoerder verzonden voor levering op het in de bestelling vermelde adres.

  3. 6.3 Levering van het product wordt geacht te zijn geschied wanneer het product in het bezit van de klant is gekomen.

  4. 6.4 In geval van een ontbrekend pakket of product, heeft de klant het recht om binnen 30 dagen na aankoop contact op te nemen met de klantenservice van Falinas.

7. Veiligheid en persoonlijke gegevens

  1. 7.1 De bescherming van de privacy van de klant is belangrijk voor Falinas. Bijgevolg is onze betalingsoplossing gebaseerd op de ssl-standaard, wat betekent dat de informatie die de klant in verband met zijn betaling indient, wordt beschermd door middel van versleuteling. De ssl-standaard is een wijdverbreide vorm van versleuteling in de e-handel en wordt daarom beschouwd als een zeer veilige oplossing.

  2. 7.2 Voor de afhandeling van een aankoop bij Falinas is het noodzakelijk dat er persoonsgegevens worden verstrekt, zodat Falinas het product aan de klant kan leveren. Meer over het beleid van Falinas met betrekking tot persoonsgegevens vindt u op de volgende link: https://falinas.nl/privacy-policy

  3. 7.3 Falinas beperkt het aanmaken van accounts van klanten door één per persoon en twee per adres of IP-adres. Falinas behoudt zich het recht voor om elke poging om meerdere accounts aan te maken te controleren. In het geval van gedupliceerde accounts behoudt Falinas zich het recht voor om zonder voorafgaande kennisgeving en zonder beperkingen op te treden. Voortdurende overtreding zal leiden tot de beëindiging van alle betrokken klantenaccounts.

8. Recht om schadevergoeding te eisen voor producten met gebreken

  1. 8.1 De klant heeft twee jaar het recht om schadevergoeding te eisen voor gebrekkige en niet-conforme producten.

  2. 8.2 Indien de klant zich op een gebrek wil beroepen, dient hij Falinas daarvan binnen een redelijke termijn na vaststelling van het gebrek schriftelijk in kennis te stellen.

  3. 8.3 Niettegenstaande de rechtsmiddelen voor gebrekkige uitvoering die de Deense wet op de verkoop van goederen biedt, behoudt Falinas zich het recht voor om gebreken te verhelpen, met inbegrip van het recht op vervanging.

  4. 8.4 Redelijke verzendkosten kunnen door Falinas worden betaald. De producten moeten de naam en het adres van de afzender vermelden en voorzien zijn van de vermelding "klacht".

  5. 8.5 Elke kennisgeving van een defect moet binnen 48 uur na levering naar de in artikel 10 vermelde contactgegevens worden gestuurd.

9. Beperking van aansprakelijkheid

  1. 9.1 Falinas is uitgesloten van aansprakelijkheid in geval van wijzigingen in heffingen en prijzen, gebrek aan beschikbaarheid van producten, bewijsfouten, technische gebreken en overmacht, bijvoorbeeld industriële conflicten met onderleveranciers, gebrekkige leveringen en producten, of onderleveranciers die niet leveren of vertraging in de levering veroorzaken. Ook is Falinas niet aansprakelijk voor het niet ontvangen van e-mails in verband met aankopen of verzoeken tot of beëindiging van het lidmaatschap. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat een e-mail niet eindigt in de junkmailbox of soortgelijke plaatsen.

10. Contactgegevens

  1. 10.1

    1. Falinas ApS
      Vesterå 15

      9000 Aalborg
      CVR reg.no. 41331380

      Email: [email protected]

Overige

De voorwaarden van deze overeenkomst kunnen door Falinas.nl worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving aan de gebruiker. Falinas.nl behoudt zich het recht voor om eventuele grammaticale of spelfouten in de overeenkomst op te nemen.

Toepasselijk recht en jurisdictie

Deze algemene voorwaarden vallen onder de wetgeving van Denemarken en zullen worden geïnterpreteerd in overeenstemming met de Deense rechtbanken. De Deense rechtbanken zijn exclusief bevoegd om alle vorderingen of geschillen te beslechten die uit of in verband met deze voorwaarden kunnen ontstaan.

Met vriendelijke groet,

Falinas ApS